Trápí mě – 

pohmožděniny

Sport gel na klouby (for joints)

Sport gel na klouby (for joints)

Balení: 100 ml
Skladem: skladem
Vaše cena: 65,30 Kč
ks
Arnikový extrakt - Arnica montana

Arnikový extrakt - Arnica montana

Balení: 100 ml
Skladem: dočasně nedostupné
Vaše cena: 75,80 Kč
ks
Kostivalová mast

Kostivalová mast

Balení: 50 ml
Skladem: skladem
Vaše cena: 84,50 Kč
ks
Arniková mast

Arniková mast

Balení: 50 ml
Skladem: skladem
Vaše cena: 84,50 Kč
ks
Kostivalový extrakt

Kostivalový extrakt

Balení: 100 ml
Skladem: skladem
Vaše cena: 75,80 Kč
ks
Kostivalový masážní gel

Kostivalový masážní gel

Balení: 250 ml, 500 ml
Skladem: skladem
Vaše cena: 94,10 Kč
ks
Kostivalové masážní mléko

Kostivalové masážní mléko

Balení: 200 ml
Skladem: skladem
Vaše cena: 107,50 Kč
ks
Zobrazeno 7 položek na 1 stránce.
 

Pohmožděnina je v zásadě podpovrchové (ne vnitřní) zranění způsobené prudkým nárazem na tvrdé těleso. Ve většině případů se jedná o pád nebo náraz do nábytku. Místo na poškozené tkáni je na pohmat bolestivé a může natéct krví s vodou. Po několika hodinách se často vyboulí, zčervená a na dotyk může působit tepleji.

Některé silnější údery nebo rány mohou způsobit vážnější vnitřní zranění, které se na povrchu může jevit jako pohmožděnina. Rizikovou skupinou jsou senioři, protože jejich tělo je méně odolnější i vůči slabším úderům. Další skupinou s počty pohmožděnin jsou sportovci a zvláště ti, kteří se věnují kontaktním sportům. Pohmožděniny si přivodíte také při sportech, při kterých dosahujete větší rychlosti (lyžování, kolečkové brusle, skateboard,…).

Pohmožděná tkáň se zpravidla do několika dní až týdne sama zregeneruje, můžete jí však sami pomoct volně dostupnými prostředky. Vhodné jsou masti, protože se na pokožce déle udrží, ale můžete použít také obvazy, je-li pohmožděnina na stehnu nebo bocích. Z produktů vybírejte ty, které obsahují heřmánek nebo aloe vera. Podpovrchové hojení také urychlí arniková mast nebo jiné výtažky z bylinek, které vám doporučí lékárník.

Pohmožděniny nejsou onemocnění. Proto se jim dá za jistých okolností vyhnout. Není důvod vyhýbat se kontaktním sportům, ale je nasnadě se chránit ochrannými pomůckami a především vhodnou protiskluzovou podrážkou. Buďte opatrní zvláště v zimních měsících a vyhýbejte se namrzlým úsekům.